Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання— це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта— це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
Діти навчаються разом у звичайній школі.
Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
Діти отримують можливість жити разом з батьками.
Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
вчаться співробітництву;
вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Переваги для родин:
Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.
Контингент дітей з особливими потребами Китайгородського ліцею:
У ліцеї станом на 01.09.2023 р. навчається 1 учень з ООП.
Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ліцеї створено відповідні умови:
безперешкодний доступ до території та приміщень школи;
забезпечено необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
функціонують ресурсна кімната та кабінет практичного психолога;
забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (асистентами учителя).
створено команду психолого - педагогічного супроводу.